Monday, June 10, 2013

Ros: Tak Mudah Putus Asa

  • Kalau nak diikutkan memang sedih, memang dah nak give up..Mungkin ros tak serasi dengan saya
  • Apataknya, ros yang cantik2 dah berkali2 berbunga, tiba2 satu demi satu diserang penyakit akibat serangga perosak. Saya tetap tak nak guna racun kimia. Mancozeb ke apa ke, walaupun orang cakap kalau nak ros cantik kena racun sekali seminggu... Mak oiiii.. Seminggu sekali pegang racun, ngan tuan2 dia boleh sakit nanti.. Na'udhubillah.
  • Dengan menanam ros ni, saya tahu yang diri saya ni pantang dicabar. Seronok tercabar.. Lagi tak jadi lagi nak buat..Sehingga berjaya.
  • Namun tekad kali ini, nak usahakan dulu pemulihan ros2 yang tinggal.. Biar segar bugar macam dulu, barulah saya akan tambah stok yang baru.. Kesian kalau ada yang baru sekalipun, pasti akan berjangkit.. Selagi yang ada belum pulih sepenuhnya, sabar je lah dulu..
Rose cuttings yang cuba diselamatkan, tapi semuanya Inna li'l-Lah..

No comments:

Post a Comment